zaterdag 13 juli 2013

Zoek de spanning op met paintball

Wie met lef leeft moet ook zeker eens hebben gepaintballd. Zo gezegd, zo gedaan. Daar stond ik dan afgelopen donderdag in de Paintball Loods in Rijkevorsel, België. Voorzichtig begon ik aan het eerste spel waarbij je het andere team van ongeveer vijftien man moest raken. Ik was toch een beetje 'bang' gemaakt qua gevolgen van paintball: blauwe plekken en wonden. Deze angsten werden bij het eerste schot op mij bevestigd. De bal belandde op mijn sleutelbeen, en ik kan het helaas niet ontkennen, dat voel je wel even. Gelukkig was dat ook meteen het pijnlijkste schot van de 2,5 uur paintballen. Veel ballen voel je niet eens of hooguit het gevoel dat er een elastiekje tegen je aan wordt geschoten.

We hebben de volgende spellen gespeeld:
  1. Raak de andere teams zo vaak mogelijk.
  2. Schiet de drie in het konijnenpak zo vaak mogelijk raak, die aan de overkant proberen te komen.
  3. Verover de vlag met je team zo vaak mogelijk, zonder geraakt te worden. (Jaaa, ik heb de vlag ook een keer heen en weer gebracht!)
  4. Ieder voor zich. Jij tegen zo'n dertig andere paintballers. Nergens ben je veilig! Hier ben ik halverwege afgehaakt.


Al met al kan ik zeker paintballen aanraden. De littekens vallen me 100% mee. Ik kan me gelukkig over twee weken nog in bikini op het strand van Rimini vertonen! Dat je geraakt kan worden, maakt het spel veel spannender dan bijvoorbeeld lasergamen. Je bent beschermd en als iedereen zich aan de regels houdt, kan er niets gebeuren. Heb je wat meer lef? Dan zoek je je tegenstanders op. Heb je dat niet? Dan verstop je je achter een autowrak ergens achteraan. 

Wie van jullie heeft er ooit gepaintballd of wil het graag nog eens doen?

33 opmerkingen:

  1. Ik heb nog nooit gepaintballd, maar mijn vriend wel! In Hongarije in de ziedende hitte, maar hij vond 't wel super leuk! Ik wil dat ook een keertje doen, maar ben niet zo'n held ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Binnenkort gaan we met ons huisweekend paintballen en ik keek er best tegen op, maar je post stelt me enigszins gerust haha.. hoop dat het inderdaad mee zal vallen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het plezier staat echt boven de 'pijn' dus gewoon meegaan! :D Laat weten hoe het was!

      Verwijderen
  3. Ik mag samen met een vriendin het vriendinnenweekend organiseren, we zitten eraan te denken om ook te gaan paintballen :D Lijkt me wel een beetje eng om te weten dat je wat pijn gaat krijgen bij elke keer dat je geraakt wordt haha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, lijkt me wel erg leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wil het zeker nog eens gaan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zeg! Zelf heb ik dit nog nooit gedaan. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het altijd zo leuk! Vroeger deden we dit altijd met kinderfeestjes.

    Liefs,
    Kiki | Chicks About Fashion

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze paintball is 16+, dus denk wel iets anders dan op kinderfeestjes haha.

      Verwijderen
  8. Leuk! Ik wil het echt graag eens doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat gaaf, staat al lang op mijn to-do lijst. Wist niet eens dat dit kon in Belgie. Waren er echt konijnenpakken :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rijkevorsel. Haha jaa, maar noway dat ik die aantrok. Dan werd je helemaal afgeknald.

      Verwijderen
  10. Nog nooit gedaan maar het lijkt me hatstikke leuk, een paar blauwe plekken/schaafwonden meer of minder zit ik niet mee :)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke post! Dit lijkt me zo ontzettend gaaf om te doen he, hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik heb het nog nooit gedaan omdat het idee van blauwe plekkken me niet lekker zit

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heb het nog nooit gedaan, maar het lijkt me wel leuk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lijkt me best wel eng nog, maar wel onwijs tof!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel erg leuk, ik wil dit zeker nog een keer gaan doen. Gelukkig krijg ik ook niet zo snel blauwe plekken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk! Ik heb het een paar jaar geleden gedaan en ik vond het echt tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Haha ik heb het eens gedaan. Maar was niet geraakt want ik verstopte mij iets te goed haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk! Ik heb het weleens gedaan en was super!

    X Laura

    http://bagsandsushi.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Love this one. You have such a fantastic blog!
    Miss Margaret Cruzemark
    http://margaretcruzemark.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, zou het wel graag een keertje willen doen. Maar die blauwe plekken lijken mij zo naar haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar wil 't zeker nog een keertje doen.. Alleen geen konijnenpak voor mij haha :p

    xo Anouk
    www.keysofanouk.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik had het laatst hier thuis nog over, lijkt me zo gaaf om een keer te paintballen!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Erg leuk ik heb het al vaker gedaan. Pijnlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lijkt me heel leuk, maar wel pijnlijk. Bij mij in de wijk zit ook een organisatie die dit doet, ik wil het nog een keer doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heb het 1 keer gedaan en daarna nooit, nooit meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Lijkt me opzicht best leuk om een keer te doen maar ik vertrouw niet zo heel erg in mijn eigen kunnen met dit soort dingen haha. Ik begin heel heldhaftig maar vervolgens gaat het al redelijk in het begin verkeerd :P

    BeantwoordenVerwijderen