woensdag 29 mei 2013

Gewaagd: Snapchat en Bang with friends!

Smartphones vol met apps, tegenwoordig kan niemand meer zonder ze. Ik heb twee opmerkelijke apps eruit gepakt. Waarom vind ik deze gewaagd? Dat lees je hier!

Snapchat
Het unieke aan deze app is dat je foto’s en video’s naar je vrienden kan sturen, die zij maar één keer kunnen bekijken. Degene die de foto verstuurt, bepaalt hoelang de ontvanger ernaar mag kijken. Dit zit tussen de één en tien seconden. Eerst een hype in Amerika, wat ondertussen ook Nederland heeft bereikt. Waarom is deze app dan zo gewaagd? Dat was gister te zien op de “Snapchat leaked” Facebook. Deze pagina behaalde in 20 uur meer dan 500.000 likes. Inmiddels is de pagina verwijderd, maar ik heb nog een paar voorbeelden op tijd er afgehaald voor jullie. Mensen verwachten blijkbaar niet dat de foto’s van hen worden opgeslagen, ook al heb je gewoon de printscreen knop op je smartphone. 


Bang with Friends
Ik had er nog nooit van gehoord, tot een gastspreker met deze app kwam op school. Je logt hierbij in met je Facebook account. Vervolgens kun je aangeven met wie van je vrienden seks wilt hebben. Dit blijft geheim, totdat diegene ook een ‘ja’ bij jou invult. Ook deze app bleek niet helemaal waterdicht te zijn. Binnen een week is hij uit de App Store gehaald: de dienst had te maken met privacyproblemen.

Zo zie je maar dat apps gewaagder kunnen zijn, dan ze in eerste instantie misschien lijken.

Hebben jullie deze apps gedownload?

17 opmerkingen:

  1. Haha klinkt wel erg grappig, maar lijkt me erg gênant dat je bij de Bang With Friends voor de grap bij velen 'ja' invult en later berichten terug krijgt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vreemde concepten allebei! Niks voor mij...je zet jezelf toch voor gek? Die rechter jongen is ook niet een beetje verbrand ofzo haha. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat grappig! Hoe heette je oma/familie dan? Misschien ken ik ze wel. Kollum is niet heel groot, het is een ons-kent-ons dorpje...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hhahaa snapchat heb ik wel alleen mijn foto's zijn wel ietsje minder ernstig :)
    bang had ik nog nooit van gehoord, dat vind ik wel een beetje ver gaan...
    leuk artikel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahaha snapchat lijkt me geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaa snapchat is echt supergrappig, ik ben best wel verslaafd.. :) Die andere kende ik niet, maar omg, als dat uitlekt ben je ook niet blij haha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. P.s op mijn blog krijg je de kans om je blog te spammen!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb beide apps niet, niks voor mij haha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha, en daarom heb ik geen Smartphone :P

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeezes, die Bang With Friends lijkt me echt het perfecte recept voor genante situaties, lol :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Snapchat is echt leuk, maar het lukt mij uberhaubt niet om een screenshot van een snapchat foto te maken :') Erg leuke blog heb je, ik follow je! :)
    Kusjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Snapchat lijkt me niet echt iets voor mij, ik hoor altijd wel dat het na die secondes van het hele internet wordt afgehaald, maar ik geloof er niks van. Leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. haha wat een leuk artikel. Ik vind snapchat wel grappig mja ik heb al 3 jaar een relatie dus bangen met random mensen zit er niet in :p

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb snapchat wel, maar gebruik het niet. Dat andere heb ik niet. Je hebt gelijk het is best gewaagd de apps te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen